Mlynářův kámen

Tento čedičový útvar se rozkládá v lesním prostoru na levém břehu řeky Labe, poblíž města Ústí nad Labem, na okraji obce Dolní Zálezly. Obec Dolní Zálezly je od centra města vzdálená 7 km. Samotné skály pak zhruba 1,5 km od obce.

V oblasti se nachází celkem pět skalních masivů, dosahujících výšky 5 – 20 metrů. K lezení je tu 35 cest o obtížnosti 2 – 6+ UIAA. Masivy jsou osázeny borháky a slaňáky. Některé cesty lze natáhnout i top-rope, tudíž je mohou využít i začátečníci. Jiné jsou vhodnější pro lezce zkušenější.

Na vrcholku masivu se nachází obrovský kříž, od kterého se naskýtá skvostný pohled na údolí řeky Labe.

V období květenství je skála ale poměrně porostlá, a přístup také není právě ideální. Cesta nebývá tolik prošlápnuta a leckdy je trochu zarostlá. Vhodné je také využití lezecké helmy, neboť sem tam se ulomí kousek skály.

Při lezení na prvním jsou některé cesty náročnější z hlediska výšky prvního borháku.

1. Masiv Mládek (výška 5 m)
    • Vánoční spára – 1
  2. Stárek (výška 10 m)
    • Karabontara – 2
    • Vysmátá mrdnička – 4
    • Český Merán – 4
    • Inferno – 6+
    • Pivovarský kůň – 2
  3. Mlynářova hlava (výška 15 m)
    • Mlynářovo žebírko – 3
    • Naturfreunde – 3
    • Zero – 6-

Přístupnost na Mlynářův kámen

Přesnou polohu naleznete v sekci lezecké lokality.

Přístupnost autem

Autem se lze dopravit do Dolních Zálezel ze silnice směrem od Ústí nad Labem, či z opačného směru od Lovosic. Z hlavní silnice se sjede do obce, odkud se dále pokračuje odbočkou vpravo, pod viaduktem, kolem potravin. A odbočí se vlevo po hlavní. Na první křižovatce se odbočí doleva, cestou se míjí po levé straně hřbitov. Dále cesta pokračuje k potoku, přes most a klikatou cestou nahoru se projede chatovou osadou až k lesu. Na začátku lesa lze zaparkovat auto v blízkosti kompostu. Dále se pokračuje už pěšky lesní cestou, ze které se před močálem odbočí vlevo do kopce. Na konci cesty je mýtinka, ze které se odbočí vpravo směrem ke skále.

Přístupnost vlakem

Do Dolních Zálezel lze dojet osobákem, směrem od Ústí či z druhého směru od Lovosic. Dále už se musí pokračovat pěšky. Od nádraží se sejde dolů k silnici, dále se pokračuje odbočkou po pravé straně, projde se pod viaduktem a odbočí vlevo po hlavní. Na první křižovatce se odbočí doleva, cestou se míjí po levé straně hřbitov. Dále cesta pokračuje k potoku, přes most a klikatou cestou nahoru se projde chatovou osadou až do lesa. Dále se pokračuje lesní cestou, ze které se před močálem odbočí vlevo do kopce. Na konci cesty je mýtinka, ze které se odbočí vpravo směrem ke skále.

Přístupnost autobusem

Do obce Dolní Zálezly je možné se dopravit také městskou hromadnou dopravou. Konkrétně ústeckou autobusovou linkou č. 15, která staví např. ve stanici Divadlo, Malá Hradební či Hl. nádraží. Podrobný jízdní řád je k nalezení na stránkách ústeckého dopravce.