Via ferrata na Wankspitze

Nedaleko rakouského horského městečka Ehrwald se nachází parádní zajištěná cesta vedoucí na vrcholek Wankspitze, ležící ve výšce 2209 metrů. Z vrcholku hory se naskýtá úžasný pohled na scenérii kopců a hor.

Popis místa

Via ferrata se nachází u pohraničního městečka Ehrwald, které je vzdálené přibližně 100 km od Mnichova. A zhruba 490 km od Prahy.

Od Ehrwaldu pokračuje cesta k místu Arzkasten, dlouhá zhruba 30 km, kde lze zaparkovat na placeném parkovišti. Odtud začíná naše trasa.

Kudy k ferratě

K nástupu na ferratu je třeba absolvovat necelých 6 km pěší chůzí a překonat zhruba 900 m převýšení.

Od výše zmíněného parkoviště vede značená trasa k chatě Lehnberghaus. Cesta je vedena převážně lesem podél potoka Sturlbach.

Od chaty se dále pokračuje po téže značené trase. Cesta už nevede lesem, ale podél kosodřevin. Po 2 kilometrech se nachází rozcestí, kde je třeba se oddělit směrem doprava – k ferratě Wankspitze.

Cesta dále pokračuje traverzy napříč kamenitými poli (případně sněhovými poli). Značení vás dovede až na hřeben Sttötltörl, odkud začíná zajištěná cesta.

Popis via ferraty

Via ferrata je dlouhá přibližně 600 m. Cesta je rozdělena několika nezajištěnými pasážemi, kde je třeba dbát zvýšené opatrnosti. Obtížnost ferraty je střídavě A, B, začátek C. Ke konci trasa nabízí dvě možnosti – obejití směrem vlevo, anebo přímou cestou k vyhlídkové sedačce. Následně již bez zajištění k vrcholovému kříži.

ObtížnostDélkaPřevýšeníČas
B / C600 m220 m1:30

Sestup z via ferraty

Z vrcholku Wankspitze vede opačným směrem pěší trasa směřující zpět k chatě Lehnberghaus. Na 2, 5 km klesání 630 m. (Tu lze samozřejmě využít i jako výstupovou trasu k vrcholku.)

Zajímavosti v okolí

V okolí Ehrwaldu je spousta možností, jak trávit aktivně volný čas. Ať už jste lezec, vysokohorský turista či cyklista, každý si zde přijde na své. Naším dalším tipem je třeba náročnější via ferrata na Vorderer Tajakopf (2450 m). anebo vápencová lezecká lokalita u vesnice Nassereith se spoustou zajištěných sportovních cest. A cestou se můžete vykoupat třeba v některém ze zdejších jezer.

Na co si dát pozor!

• Jelikož se jedná o via ferratu nacházející se ve výšce 2000 m v horské oblasti, kde se počasí může změnit během chvíle, je třeba být připraven na různé varianty počasí a mít s sebou potřebné vrstvy oděvu.
  • Respektovat zhoršené počasí a nenastupovat do ferraty.
  • Předem nahlásit plánovaný výstup, mít připravený telefon s místním kontaktem na horskou službu, nezapomenout vybavenou lékárničku.
  • Nepřeceňovat schopnosti. Mít s sebou krátké lano a vybavení na případné dojištění. a slanění.
  • A samozřejmě správné lezecké vybavení na via ferratu. Úvazek, ferratový set, helmu. V ideálním případě i rukavice.
  • Dále je třeba velmi opatrně postupovat v terénu kamenitých či sněhových polí.