Via ferrata Jízda Zbrojnošů

Aktualizováno: 23.2.2020

Upozornění: ferrata byla zrušena.

Další z via ferrat v Ústeckém kraji byla vybudována na skalním čedičovém útvaru Vrabinec u obce Těchlovice. Původcem této zajištěné cesty není nikdo jiný, než Karel Bělina.

Update: Ferrata byla vybudována nelegálně a z důvodu jejího umístění narušovala hnízdění sokolů. Nejen z těchto důvodů byla ferrata odstraněna.

Popis via ferraty

Cesta začíná na volné ploše mezi skalními věžemi a vede traverzem podél dvou věží ze tří hlavních. Počáteční úsek trasy je snadný, není třeba se obávat hluboké propasti pod sebou. Jedná se spíše o vyhlídkovou cestu podél ocelového lana.

Ve druhé části cesty, která vede za roh skalní věže, už je třeba využívat pro stání skalní plochy.

Po zhruba 100 metrech zajištěná via ferrata končí a volně pokračuje podél řetězů na vrchol jedné ze skalních věží. Z vrcholu se člověku naskytne krásný pohled na zákrut řeky Labe, Děčínský Sněžník, Tiské stěny i Bukovou horu.

Název ferraty Délka ferraty Stupeň obtížnosti Převýšení
Jízda Zbrojnošů 100 metrů 2(B) 0 metrů

Další aktivity na Vrabinci

Pokud se vydáte zdolat via ferratu, můžete si s sebou do krosny přibalit i lano. Lezecká oblast na Vrabinci nabízí celkem 83 lezeckých cest.

V rámci výletu se můžete zastavit také v přístřešku pod zříceninou hradu, který zde skupina nadšenců udržuje v provozu. Můžete si zde opéct buřty, posedět a třeba se zhoupnout :-).

Červená trasa dále pokračuje na rozhlednu Velký chlum, vzdálenou 7 km. Po dalších 3 km se dostanete až do Děčína.

Přístup k via ferratě

Via ferrata se nachází na pravém břehu řeky Labe. Konkrétně u obce Těchlovice, vzdálené přibližně 14 km od centra Ústí nad Labem směrem na Děčín.

V Těchlovicích minete točnu s autobusovou zastávkou a poté odbočíte vpravo směrem na Babětín. Přejedete železnici a jedete podél potoka dalších 700 metrů, kde se po levé straně nachází informační tabule o Vrabinci a kudy vede červená turistická značka.

Po červené turistické trase vystoupáte asi 1 kilometr do kopce až ke zřícenině bývalého hradu. Dojdete na plošinu mezi skalní věže, odkud vede ocelové lano.

Parkování

Naproti informační tabuli můžete zaparkovat auto podél pravé krajnice na travnaté ploše. Ale připravte se na to, že je zde místo přibližně pro 3 vozy. V případě, že neuspějete, jeďte ještě o kus výše, po levé straně můžete zaparkovat na další odstavné ploše.

Zkontrolujte si počasí na ferratách v Čechách než se k nim vydáte.